צרעות בגג רעפים

צרעות בגג רעפים – סיוט בתוך הבית

צרעות בגג רעפים הן עניין יחסית שכיח בעונת האביב. אם תסתכלו על בתי רעפים באזור ביתכם תוכלו לראות כי גגות אלו ניצבים בשיפוע אשר לרוב ישאיר עליית גג קטנה וזנוחה. ברוב הבתים עליות גג אלו נטושות או משמשות למחסן עבור שאריות או רהיטים אשר אין להם מקום ושימוש. בסרטי ילדים תמיד רואים כיצד ניתן למצוא אוצרות בעליית הגג אשר לא עלו אליה כבר עשר שנים, אך במציאות עליית גג כזו תהיה מלאה באוצרות כגון צרעות ועכבישים. מקומות כאלו מסבירים היטב מדוע צרעות בגג רעפים הפכו להיות עניין מצוי. אין מי שיטפל בבעיה, המקום נוח להשתכנות, אין אויבים והשקט נשמר לאורך זמן. אם נתקלתם בבעיה מסוג זה, הנה הדברים שעליכם לעשות בדרך לפתרון.

צרעות בגג רעפים – שביל הזהב בו מומלץ ללכת

הכרת הבעיה

אנשים אשר אינם מתמחים בהדברה או בחרקים מתקשים להבדיל בין דבורים לצרעות. שני החרקים שחורים וצהובים, שניהם מעופפים ומסוגלים לעקוץ אתכם תוך זמן קצר. גם אם תרצו להשאיר את הזיהוי הסופי למדביר כדאי שתוכלו להסביר לו מה אתם רואים. בדקו מה גודלם של המזיקים אותם מצאתם. נסו לאתר האם הם חיים בכוורת או בקן וכיצד הן מגנות עליו. האגרסיביות מביניהן יהיו הצרעות, ועל כן אם תותקפו עוד לפני שתספיקו להתרחק כנראה שמדובר על צרעות נגדן רצוי להזמין הדברה מקצועית.

זיהוי הקן

לאחר הגעת המדביר הוא ינסה בראש ובראשונה לאתר את קן הצרעות. אם קן הצרעות נמצא במקום נגיש וניתן לראות אותו אפשר לומר שנפתרה כבר חצי מהבעיה. הקן הוא המקום ממנו יוצאות ונכנסות הצרעות ועל כן אותו תרצו להדביר.

שיטת ההדברה

לאחר איתור הקן עליכם לבחור את שיטת ההדברה. שיטת הדברה אפשרית היא שיטת האיבוק בה מפזרים אבקת הדברה ברחבי הקן וגם עליו ישירות. שיטת הדברה נוספת אשר נפוצה נגד צרעות היא שיטת הפיתיונות. מאחר והצרעות אוהבות בשר, נהוג לפזר פיתיונות מורעלים ברחבי הקן, אשר גורמים למותן של הצרעות לפני שהן מבינות שאכלו מזון מורעל. כך מגיע הרעל אל הקן כולו ואתם זוכים לשקט.